MENU

Sudetype

Sudetype je grafické studio a digitální písmolijna tvořené autorskou dvojicí Lucií Bočkovou a Jiřím Tomanem. Pohybujeme se v širokém spektru vizuální komunikace: od návrhů logotypů přes orientační systémy, weby či knižní úpravy až po autorské plakáty. Důraz klademe především na soulad sémiotiky obsahu a estetiky formy. Naše fascinace silnými grafickými znaky se zrcadlí i v podobě vlastních návrhů písem.

Kontakt

MgA. Lucie Bočková

Tel.: +420 775 134 044 E-mail: bockova@sudetype.com Www: https://sudetype.com
Sídliště Štědřík 154
25244 Psáry-Dolní Jirčany
Česká republika

Názory klientů

Studio Sudetype pro nás připravovalo nové logo a grafiku obalu pro Anapur, dokonce s použitím vlastního písma. Práce na projektu byla velmi profesionální, vhodně strukturovaná a efektivní. Velmi dobře z briefu a rešerše trhu nacítili, co je potřeba, aby vizuál fungoval. Brzy měli připravený skvělý návrh, který po vzájemném sladění upravili do finální podoby.

Štěpán Andrle, zakladatel projektu

Lieberec x Sudetype
Pokud sháníte grafika, který splní každé vaše přání, okamžitě zapomeňte na Sudetype. Jestli ale chcete, aby grafik posunul váš nápad o deset úrovní výš a udělal s ním to, o čem jste nikdy ani nesnili nebo se báli vyslovit, Sudetype je vaše volba. Bylo to tak během každé mé spolupráce se studiem a mírou vrchovatou i v případě autorského průvodce blogu jizerské *ticho po Liberci. A tak doslova a do písmene – vlastně do úplně poslední tečky – platí, že bez Sudetype by nebyl Lieberec.

Petr Vondřich, autor Lieberece a blogu jizerské *ticho

Je mi velkou ctí, že již pátým rokem mohu spolupracovat s velice profesionálními kolegy ze studia Sudetype, kteří jsou autory značky, logotypu a celé vizuální identity našeho studia Zdravý design. Především oceňuji jejich přístup, který nespočívá pouze ve vizuální stránce grafického designu, nýbrž v důkladné kontextuální analýze problematiky a prostředí, pro které navrhují. Jejich návrhy jsou promyšlené do detailů a — je-li to na místě — vždy s nějakým důvtipem. Navržené vizuály jsou tak kvalitním marketingovým prvkem. Spolupráci se Sudetype vřele doporučuji a těším se na další společné projekty.

MgA. Věra Kunhartová, jednatelka, Zdravý design

Reference

Anapur – Logo a obalový design pro nutriční nápoj

Branding
Rok realizace: 2017

Stejně jako samotný Anapur je nutričně vyváženou kombinací stoprocentně přírodních surovin, tak je i námi navržená značka významovým prolnutím lístků odkazujících na bio kvalitu či zdravý životní styl a tří očí bohyně Annapurny na vrcholku litery A.

Design balení Anapuru je založen na kresbě surovin, které tvoří složení produktu — na první pohled „amarounová“, syntetická strava se totiž ve skutečnosti skládá z jednadvaceti rostlinných surovin, které jsou přirozeným a zdravým zdrojem živin, vitamínů a minerálů.

Nejen v samotném logotypu, ale i v navazujícím vizuálním stylu a obalovém designu je používáno naše písmo Knedle. Jeho zaoblené koncové tahy kresbu změkčují a dodávají písmu na přátelskosti. Motiv trojlístku v logotypu je vytvořen v souladu s tvaroslovím písma, což zajišťuje celkovou kompaktnost a výtvarnou jednotu. Užití totožného duktu tahů též zajišťuje bezproblémovou čitelnost i při maximálním povoleném zmenšení.

Zdravý design – Logotyp a vizuální styl designérského studia

Branding
Rok realizace: 2016

Posláním studia Zdravý design je přinést kreativní život do odvětví zdravotní techniky a všude tam, kde je třeba přispět ke zkvalitnění každodenního života. Námi navržená vizuální identita je postavena na silné grafické značce reflektující propojení technologie a špičkového řemeslného zpracování s oborem zdravotnictví („hvězda života“).

Lieberec – Autorský průvodce po městě, které se probouzí do své někdejší slávy

Rok realizace: 2020

Autorský průvodce blogu jizerské *ticho po Liberci představuje to nejzajímavější, co ve městě „probouzejícího se do své někdejší slávy“ a jeho okolí najdete. Tedy pokud patříte do stejné krevní skupiny, jako Petr Vondřich, který za jizerským *tichem stojí (a my bez mučení přiznáváme, že patříme).

Motiv obálky je tvořen 104 445 tečkami, tedy přesně tolika, kolik bylo obyvatel města k 1. 1. 2019. A protože mottem jizerského *ticha je „sous les pavés, la plage“, je i pláž obálky ukrytá za záměrně stroze řešeným přebalem.

Velkoformátové fotografie doplňují ilustrace Matyáše Proška a na vybraných místech knihy též textové úryvky z tematických děl slavných osobností. Pro sazbu jsme opět sáhli po skvělé antikvě Vesterbro od Black[Foundry], kterou jsme doplnili Liebercem, tedy modifikací našeho připravovaného grotesku Struna.