MENU

CZECHDESIGN.CZ

Váš projekt, do kterého chcete zapojit design, si vezmeme kompletně na starosti nebo vám můžeme poradit s jeho částmi prostřednictvím jednotlivých konzultací. Řešíte branding, design produktu, služeb, obalu nebo jiný? Poradíme vám, jak celý proces co nejlépe nastavit a zvládnout a jak investovat do designu efektivně.

Jsme přesvědčení, že dobrý design může kreativním způsobem řešit naše každodenní problémy a zlepšovat život lidí s ohledem na jejich specifické potřeby. Jsme nevládní organizace, jejímž cílem je nadchnout pro design českou veřejnost i podniky a ukázat jim cestu ke spolupráci s designéry. Věříme, že takto posílené vazby prospějí všem: zvýší konkurenceschopnost firem, nabídnou lepší uplatnění designérům a přinesou kvalitní a funkční design všem jeho uživatelům. Nabízíme pomoc firmám a institucím se zájmem o design, organizujeme soutěže, workshopy a semináře, pomáháme designérům prodávat jejich tvorbu a v neposlední řadě provozujeme nejstarší a zároveň nejčtenější portál o designu v České republice. Naše organizace vznikla v roce 2003 díky odhodlání tehdejších studentů designu a zároveň nenapravitelných optimistů, kteří věří, že design může měnit každodenní život k lepšímu. Od spolupráce u jídelního stolu se nám podařilo vybudovat profesionální zastřešující organizaci pro český design. Náš web se od té doby stal místem, které kvůli aktuálním informacím, článkům a načerpání inspirace vyhledávají nejen profesionálové, ale také zástupy obdivovatelů českého designu.

Kontakt

Kamila Matoušková

Tel.: 721704720 E-mail: kamila.matouskova@czechdesign.cz Www: http://www.czechdesign.cz
Vojtěšská 3,
Praha 1

Názory klientů

Deset bodů z deseti, tzn. nejlepší možné hodnocení. CZECHDESIGN nám pomohl s řešením konkrétního problému.

Jakub Lešikar, Lešikar Sensors (CZECHDESIGN pomohl společnosti nalézt nového art directora)

Byli jsme velmi mile překvapeni, kolik designérů se do soutěže přihlásilo. Vítězné návrhy se objeví další rok na produktech Fruttimo a bude to základ pro naši další komunikaci.

Denisa Žideková, Junior Brand Manager, Karlovarské minerální vody (CZECHDESIGN pro firmu zorganizoval designérskou soutěž, jejímž výsledkem je limitovaná edice nápojů s obaly od českých ilustrátorů)

Designérská edice a s ní spojená kampaň je pro nás letos jednou z klíčových aktivit na podporu naší dynamicky se rozvíjející značky Nescafé Azera. Ve spolupráci s Czechdesign jsme v soutěži získali originální návrhy od začínajících i zavedených tvůrců

Eliška Cibulková, junior brand manager Nestlé

Reference

Design kolekce Nábytek roku 2017 CZECHDESIGN

Branding, Ilustrace, Online marketing, Průmyslový design

Díky design kolekci Nábytkem roku 2017 CZECHDESIGN zorganizoval pro jednoho z největších výrobců a prodejců kancelářského nábytku uzavřenou soutěž na design nové kolekce nábytku. Nová značka PLAN, pod kterou firma nábytek distribuuje, vyhrála celostátní oborové ocenění Nábytek roku 2017 a má tolik objednávek, že nestíhá vyrábět. MOTIVACE ZADAVATELE Rozšířit sortiment nabízený společností B2B Partner, ale i obecně dostupný sortiment kancelářského vybavení na trhu a pozvednout tak úroveň nabízených produktů v daném sektoru o úroveň výše. Získat nové zákazníky a uspokojit poptávku po kvalitní, designové, v Čechách vyráběné kolekci, kterou navíc lze upravovat na míru. PRŮBĚH SPOLUPRÁCE Do tendru se firma rozhodla oslovit několik účastníků, kterým CZECHDESIGN připravil přesné zadání tak, aby mohli designéři předložit relevantní návrhy nové kolekce nábytku ve formě prvních skic. Zástupci firmy vybrali z odevzdaných prací návrh autorské dvojice Lenky Damové a Borise Klimka, který nejlépe splňoval jejich představu a požadavky. Během následné půlroční spolupráce mezi designéry a zadavatelem došlo k finalizaci návrhu a výrobě nové kolekce nábytku. VÝSLEDEK “Díky nové kolekci nábytku můžeme nabídnout zajímavější a moderní design za rozumnou cenu, což je pro český a slovenský trh unikátní. Důležitá je také možnost zadat on-line atypický výrobek na míru se změnou jak rozměru, tak dezénu na www.nabyteknamiru.cz. Nová kolekce přivedla také novou cílovou skupinu, kterou jsou interiéroví architekti,” hodnotí celý projekt a spolupráci s designéry ředitel firmy Pavel Král, který spolupráci s designéry inicioval a vedl. První kolekce nese název LAYERS a představuje na českém trhu unikátní kancelářskou sadu nábytku, která je nejen funkční a současná, ale i cenově dostupná. Následovaly další ucelené řady BOARDS a BLOCK. Po poměrně krátké době (1,5 roku), kterou je nábytek na trhu, tvoří řada PLAN 10% z objemu prodeje nábytku celé firmy, což je 500 000 Kč za měsíc. Výrobní kapacita pro tuto řadu je tak naplněna, že byla firma nucena rozšířit výrobu a zapojit další dodavatele.

Čeští designéři hrdiny kampaně Nescafé Azera

Branding, Multimediální prezentace vč. webových stránek, Online marketing, Průmyslový design

Čeští designéři hrdiny kampaně Nescafé Azera. Úspěšný koncept z Velké Británie, kdy společnost Nestlé spolupracovala s mladými designéry, se vedení firmy rozhodlo přenést i do českého prostředí. Díky otevřené soutěži, do které se přihlásilo 168 tvůrců, vznikla limitovaná edice plechovek reflektující barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy rozhodně patří. „Designérská edice a s ní spojená kampaň je pro nás letos jednou z klíčových aktivit na podporu naší dynamicky se rozvíjející značky Nescafé Azera. Ve spolupráci s Czechdesign jsme v soutěži získali originální návrhy od začínajících i zavedených tvůrců.” Eliška Cibulková, junior brand manager Nestlé MOTIVACE ZADAVATELE Cílem společnosti Nestlé bylo oslovit spotřebitelskou skupinu pro produkt Nescafé Azera. Ten na trh vstoupil nedávno a svou pozici si teprve buduje. Společnost se rozhodla realizovat limitovanou edici plechovek kávy pro verzi Americano a Espresso s originálními potisky a zaujmout tak cílovou skupinu. S vítěznými autory poté vyhlašovatel soutěže spolupracoval na přípravě návrhů potisků k průmyslové výrobě a po 5 měsících uvedl na trh limitovanou edici originálních obalů prémiové kávy. Při uvedení na trh je naplánována další prezentace produktu ve spojení s autory. ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA Czechdesign proto na základě několika schůzek se zadavatelem definoval brief pro designéry: navrhnout originální návrh potisku s tématem Život ve městě, který bude svěží a bude odrážet ducha kreativních lidí žijících ve městech. Jednotlivé návrhy by měly reflektovat různé barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy neodmyslitelně patří. Zároveň bylo důležité dodržet kritérium realizovatelnosti návrhu a uzpůsobit obal dané cílové skupině. PRŮBĚH SPOLUPRÁCE Czechdesign na základě požadavků společnosti Nestlé Česko s. r. o. sestavil pravidla soutěže a vypsal jednokolovou, otevřenou soutěž. Zároveň zrealizoval rozsáhlou komunikační kampaň Nescafé Azera, a to směrem k designérům i směrem k cílové skupině produktu. Díky tomu se do soutěže přihlásilo 168 návrhů, ze kterých odborná porota vybrala tři nejlepší. S vítěznými autory poté vyhlašovatel soutěže spolupracoval na přípravě návrhů potisků k průmyslové výrobě a po 5 měsících uvedl na trh limitovanou edici originálních obalů prémiové kávy. Při uvedení na trh je naplánována další prezentace produktu ve spojení s autory. VÝSLEDEK Limitovaná edice designových plechovek kávy značky Nescafé Azera ve dvou provedeních (Americano a Espresso) na českém i slovenském trhu. Aktivace cílové skupiny v rámci mediální kampaně soutěže, skrze níž oslovila Azera jen prostřednictvím Czechdesign 150 000 lidí.

Úspěch firmy Ecozz s designovou lahví

Branding, Multimediální prezentace vč. webových stránek, Online marketing, Průmyslový design

Úspěch firmy Ecozz s designovou lahví: 5000 kusů vyprodali za 5 měsíců Firma Ecozz se zabývá výrobou chytrých nákupních tašek, batohů a kabelek. Jejich výrobky jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví, jsou praktické a šetrné k přírodě. Pro firmu jsme uspořádali uzavřený tendr na vývoj nové tašky, ze kterého vzešla dlouhodobá spolupráce se studiem BOAdesign, i když v jiné podobě, než se plánovalo. MOTIVACE ZADAVATELE Cílem firmy bylo přivést na trh funkční ekologickou lahev, která se bude lišit od stávajících konkurenčních. Produkt měl být jednoduchý na údržbu a z takového materiálu, aby byla lahev omyvatelná i v myčce. ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRY Zadáním bylo vytvořit láhev na vodu z ekologického materiálu: Eastman Tritan, neboli amorfní kopolyester s rostlinným původem, který je zdraví bezpečný a biologicky rozložitelný. Tento materiál navíc nese certifikát BPA (bisfenol A – chemická látka, která nereaguje s obsahem plastu a neohrožuje zdraví). Firma Ecozz, jak již z jejího názvu napovídá, prodává výrobky ekologické, a proto byl výběr materiálu podstatnou součástí zadání. PRŮBĚH SPOLUPRÁCE Czechdesign původně pro společnost Ecozz zorganizoval uzavřený tendr s třemi účastníky s cílem vyvinout novou tašku. Ten vyhrálo studio BOAdesign a tašku dotáhli až do předvýrobního vzorku, kdy se ale firma rozhodla realizaci pozdržet. I přesto navázala se studiem dlouhodobou spolupráci a vyvinuli společně úspěšnou plastovou lahev na vodu. Tato spolupráce již probíhala standardním způsobem, od prvních sketchů a konceptů možného řešení až po jednotlivé detaily a funkce konzultované s majitelem firmy Ecozz. Ohledně závitu na plastové lahvi se designéři radili i s odborníkem na tvarování plastů v ČR. VÝSLEDEK Slim bottle je lahev na vodu vytvořená z ekologicky šetrného materiálu, který je biologicky rozložitelný a neškodí zdraví. Obsah lahve nereaguje s plastem samotným. Lahev má netradiční tvarování, půdorys je elipsový, což je prvek zajímavý nejen vizuálně, ale i funkčně. Díky svému plochému tvaru je lahev pohodlná na držení, praktická při přenášení a také je zabráněno nežádoucímu pohybu (například odkutálení se ze stolu, při odložení na sedadlo v autě, atd.) VYHODNOCENÍ Realizace lahve proběhla v nákladu 5000 ks, které byli ve 4 barevných variantách (modrá, zelená, růžová a šedá). Celý náklad se vyprodal během 5 měsíců od uvedení do prodeje a již ji není možné zakoupit. Lahvím na vodu od firmy Ecozz ale není konec, se studiem BOAdesign momentálně pracují na nové verzi.